COACHING IN THE CAR

Individuele coaching direct na klantgesprek voor buitendienstmedewerkers
Coaching in the car is de vorm waar onze trainer/coach met uw buitendienstmedewerkers op pad gaat naar echte klanten.
Vooraf wordt er besproken wat het belang is voor de medewerker zelf en hoe hij of zij er het meeste voor zichzelf uit kan halen.
Na het bezoek aan de klant vindt er in de auto of op een andere rustig plek een evaluatie plaats en ontvangt de medewerker direct feedback.
In de praktijk blijkt dat de aanwezigheid en de visie van “een buitenstaander” regelmatig tot andere inzichten en/of méér bewustwording kan zorgen.
Dichter bij de werkelijkheid dan dit kan niet!

Uitgebreide evaluatie

Tijdens het uitgebreide evaluatiegesprek is er ruimte voor de medewerker om aan te geven hoe deze zelf terugkijkt op het gesprek.
Vervolgens geeft de trainer/coach aan hoe die het gesprek beleefd heeft (wat is er goed gegaan en waar wellicht nog mogelijkheden liggen ter verbetering).
Gezamenlijk wordt er besproken op welke manier een aanvullend punt zou passen bij de werkwijze van de medewerker of waar een echte verandering een behoorlijke sprong vooruit zou zijn op weg naar een nog beter resultaat en nog meer tevreden klanten.

Rapportage en bepaling doelstellingen

Uiteindelijk zal samen met de medewerker het “coaching on the job formulier” ingevuld worden op basis van dit gesprek. Dit is exact hetzelfde formulier wat ook voor de testaankopen wordt gebruikt maar is die dag dus alleen voor coaching doeleinden.
Door het formulier gezamenlijk in te vullen komen alle voor het bedrijf belangrijke aandachtspunten in het gesprek voorbij.
Eigenlijk is het dus ook een persoonlijke 1 op 1 training!

Nadat het formulier ingevuld is en de score bekend is, kan er gezamenlijk bekeken worden wat de invloed was geweest op de score van 1 of 2 punten extra. Uiteraard zal er benadrukt worden dat het niet zozeer om de score gaat, maar er zal gevraagd worden of de medewerker denkt of die extra punten ook een positieve invloed zouden kunnen hebben op veel klanten.
Als laatste vult de medewerker een evaluatieformulier in waarop de eigen verbeterpunten en doelstellingen komen te staan

De opvolging

Uiteindelijk kunt u de uitgebreide rapportage ook online inzien en printen.
Deze kunt u of uw leidinggevende uitstekend gebruiken voor gesprekken met uw medewerkers en coaching doeleinden omdat er naast de geconstateerde feiten ook tips en adviezen in verwerkt zijn die aansluiten bij uw bedrijfsdoelstellingen.
Daarnaast adviseren wij om de uitgeprinte rapportage na b.v. ongeveer 4 à 5 weken nog een keer te overhandigen aan de medewerker samen met een kopie van het evaluatieformulier zodat deze als een reminder kan dienen en de medewerker even in de spiegel kan kijken.
Uiteraard kun je dit als leidinggevende ook weer combineren met een kort gesprek.

Bewustwording: Ander gedrag zorgt ook voor andere resultaten!

Benieuwd wat wij voor uw bedrijf kunnen betekenen?